آیفون 10 در مقابل گلکسی نوت 9 | مقایسه دو پرچمدار

گلکسی نوت 9

بالاخره سامسونگ از پرچمدار سری نوت رونمایی به عمل آورد و بسیاری از افراد که منتظر گلکسی نوت 9 بودند پیش خرید آن را آغاز کردند اما اکنون این مسئله وجود دارد که آیا پرچمدار سامسونگ ارزش پرداخت 1000 دلار دارد یا پرچمدار کمپانی اپل؟! این مسئله می تواند بسیاری از افراد را به فکر وادار نماید، زیرا هر دو این پرچمداران اهمیت بسیاری در بازار دارند و ممکن است سبب دو دل شدن افراد گردند. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که بالاترین نسخه ی گلکسی نوت 9 قیمتی بیشتر از 1000 دلار دارد.

بسیاری از افراد پس از معرفی آیفون 10 انتظار این را نداشتند که کمپانی کره ای سامسونگ نیز یک گوشی با قیمتی بالاتر از 1000 دلار عرضه نماید. در این بخش قصد داریم به مقایسه ی این دو پرچمدار آندرویدی و iOS بپردازیم.

آیفون 10 یا گلکسی نوت 9 ؟!

گرچه تا کنون گلکسی نوت 9 را با پرچمداران بسیاری مقایسه کرده اند ولی به دلیل تقابل سیستم عامل های اندروید با اندروید، این مقایسه‌ ها آنقدرها هم جذابیت نداشتند ولی در این بخش یک رقابت کامل را شاهد خواهیم بود، زیرا با مقایسه نوت 9 با آیفون 10 در اصل در حال قیاس بهترین پرچمداران دو پلتفرم اساسی دنیای گوشی های هوشمند یعنی اندروید و iOS در دنیای واقعی هستیم.

گلکسی نوت 9

طراحی و صفحه نمایش

کمپانی سامسونگ به عنوان پرفروش‌ ترین کمپانی سازنده ی گوشی های هوشمند، هنوز هیچ اعتقادی به طراحی Noch Style ندارد، در شرایطی که کمپانی اپل به عنوان رقیب اصلی سامسونگ می باشد، نقش زیادی در متداول شدن این نوع از سبک طراحی دارد. کمپانی سامسونگ بدون بهره گیری از بریدگی بالای صفحه نمایش تلاش نموده تا دوباره حاشیه‌ های اطراف نمایشگر را کاهش دهد، در نتیجه اگرچه صفحه نمایش نوت 9 در مقایسه با نسل قبلی 0.1 اینچ افزایش یافته است ولی اندازه ی گوشی 0.6 میلی‌ متر کاهش یافته است.

گلکسی نوت 9

به دلیل نوع خاص و انحنای صفحه نمایش Infinity Display، در حاشیه های نوت 9 فاصله ای دیده نمی‌ شود ولی از نظر میزان حاشیه‌ های بالا و پایین نمایشگر، آیفون 10 پیروز میدان می باشد. البته حاشیه‌ های بالایی صفحه نمایش جای خود را به بریدگی Noch داده‌ اند، قسمتی که بر اساس اعتقاد بسیاری از کاربران شدیدا مخل آرامش می باشد!

لازم به ذکر است که گرچه هر دو گوشی هوشمند در رده ی فبلت‌ها قرار دارند ولی با مقایسه نوت 9 و آیفون 10 به تفاوت بسیار ابعاد صفحه نمایش این دو گوشی پی می‌ بریم، طوری که پرچمدار کمپانی  اپل دارای یک صفحه نمایش 5.8 اینچی و پرچمدار کمپانی سامسونگ دارای یک صفحه نمایش 6.4 اینچی می باشد. بر اساس شایعات منتشر شده آیفون 10 اس پلاس کمپانی اپل به عنوان یکی از گوشی های 2018 این کمپانی مجهز به صفحه نمایش 6.5 اینچی می باشد؛ گوشی هوشمندی که پس از معرفی، قطعا کمبود مذکور آیفون 10 در برابر نوت 9 را جبران خواهد نمود.

گلکسی نوت 9

از لحاظ تکنولوژی مورد استفاده در نمایشگر دو گوشی هوشمند شباهت بسیار زیادی با یکدیگر دارند، زیرا هم صفحه نمایش سوپر امولد دارای رزولوشن 1440 در 2960 پیکسل گلکسی نوت 9 و هم صفحه نمایش اولد دارای رزولوشن 1125 در 2436 پیکسل آیفون 10 توسط کمپانی سامسونگ تولید شده است! دارای لرزش بودن رنگ‌ ها در پنل صفحه نمایش پرچمدار کمپانی سامسونگ و از سوی دیگر نمایش درآوردن طبیعی‌ تر رنگ‌ ها در بهترین گوشی کمپانی اپل تا به امروز، باعث می‌ شوند که در این بخش به عنوان برنده، گوشی آیفون 10 را معرفی نماییم.

عملکرد و رابط کاربری

اکنون رقابت میان سیستم عامل های اندروید و iOS ده ساله شده است! قبلا گوشی های آیفون را به لطف داشتن سیستم عامل iOS، بسیار سریع‌ تر و روان‌ تر از گوشی های اندرویدی می دانستند ولی امروز تفاوت میان آن‌ ها در این خصوص به حداقل رسیده است و تقریبا در کارهای روزمره و عادی هیچ تفاوتی میان آن ها وجود ندارد. به خصوص در زمان مقایسه نوت 9 و آیفون 10 نمی‌ توان زیاد میان آن‌ ها از لحاظ سرعت و میزان روان بودن اختلاف قائل شد، در نتیجه باید به دنبال تفاوت‌ های نرم افزاری باشیم.

بیشتر بخوانید  تغییراتی که در فوتوز iOS 12 مشاهده خواهیم کرد

گلکسی نوت 9

قلم S Pen گلکسی نوت 9، به عنوان منحصربه‌ فرد‌ترین قابلیت محصولات سری نوت محسوب می‌ شود. البته لازم به ذکر است که کمپانی اپل نیز یک قلم خاص طراحی نموده است، ولی فقط با برخی آیپدها می‌ توان از آن استفاده نمود. در سال جاری امکان اتصال بلوتوث و قابلیت استفاده از قلم به عنوان یک کنترل از راه دور، در گلکسی نوت 9 فراهم گردیده که باعث می‌ شود قلم مخصوص سامسونگ در مقایسه با قلم طراحی شده ی کمپانی اپل در رده ی بالاتری قرار بگیرد. با کمال تاسف باید بگوییم که به همراه آیفون 10، قابلیت استفاده از قلم وجود ندارد.

گلکسی نوت 9

لازم به ذکر است که ممکن است بنچمارک‌ ها، اعداد و ارقام مختلفی را در زمان مقایسه نوت 9 و آیفون 10 به نمایش بگذارد ولی این مسئله به معنای برتری یک گوشی بر دیگری نیست. باوجود پردازنده ی اسنپدراگون 845 و اگزینوس 9810 در نوت 9 و پردازنده ی A11 در آیفون 10، با این دو گوشی هوشمند انجام هیچ فعالیتی غیر ممکن نیست، گرچه در یک گوشی هوشمند 6 گیگابایت و در دیگری 3 گیگابایت حافظه ی رم استفاده شده است، ولی این مسئله نمی تواند دلیلی بر برتری و یا ضعف یکی از این دو گوشی مذکور در مقایسه با دیگری باشد. سیستم عامل‌ های پلتفرم iOS از روش های متفاوتی برای مدیریت حافظه استفاده نموده و به طورکلی نیازمند حافظه رم کمتری می باشند.

دوربین

در گلکسی نوت 9 کمپانی ساسمونگ یک لنز با زاویه باز و رزولوشن 12 مگاپیکسلی و همچنین مجهز به گشودگی دیافراگم متغیر به همراه یک سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع Tele Photo تعبیه شده است. در مقایسه گلکسی نوت 9 وبا آیفون 10 متوجه خواهیم شد که از لحاظ نوع و ساختار دوربین دوگانه، تفاوتی میان دو گوشی وجود ندارد و حتی رزولوشن هر دو سنسور دوربین آیفون 10 نیز 12 مگاپیکسلی است.

گلکسی نوت 9

با هر دو گوشی می توانید تصاویر پرتره حرفه‌ ای نیز ثبت نمایید. از جایی که دوربین دوگانه نوت 9 و آیفون 10 مجهز به تثبیت‌ کننده ی نوری دوگانه می باشد و قابلیت OIS در هر دو سنسور موجود می باشد، می‌ توان با شدیدترین لرزش ها، به وسیله دوربین گوشی فیلمبرداری کرد ولی اساسی ترین تفاوت در قسمت دوربین زمان مقایسه گلکسی نوت 9 و آیفون 10 به توانایی فیلم برداری سوپر اسلوموشن باز می گردد. پرچمدار کمپانی سامسونگ می تواند با نرخ 960 فریم بر ثانیه به فیلم برداری بپردازد و ویدیوهای سوپر اسلوموشن ضبط نماید ولی این امکان در دوربین آیفون 10 وجود ندارد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیفون 10 در مقابل گلکسی نوت 9 | مقایسه دو پرچمدار

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *