آیا می دانستید ورزش صحیح باعث افزایش حافظه در زنان می شود؟

حافظه

می خواهید برای یک امتحان آماده شوید؟ یا می‌ خواهید حافظه خود را تقویت کنید؟ پس از کلاس آموزشی یا درسی خود بلافاصله ورزش کنید، البته اگر خانم هستید !

مطالعات جدید منتشر شده در مجله سلامتی بیان می کند، تنها 5 دقیقه فعالیت ورزشی پس از یک دوره یادگیری، باعث تقویت حافظه در زنان جوان می شود. نویسنده این تحقیق، دکتر استیون و تیم او 4 آزمایش با 256 شرکت کننده انجام دادند. در اولین آزمایش ، 74 دانشجوی کارشناسی – 38 زن و 36 مرد – 19 و 20 ساله ​​به دو گروه تقسیم شدند.

یک گروه پیش از کلاس آموزشی ، 5 دقیقه ورزش سبک ( مثل قدم زدن ) انجام دادند اما گروه دیگر بدون فعالیت فیزیکی بر سر کلاس نشستند. پس از گذشت 24 ساعت، محققان، حافظه شرکت کنندگان را بررسی کرده و سوالاتی درباره موضوعات تدریس شده در کلاس پرسیدند. در آزمایشی دیگر افراد گروه دوم در شرایطی یکسان با آزمایش قبلی، به کلاس رفته و پس از آن 5 دقیقه ورزش سبک انجام دادند. پس از گذشت 24 ساعت باری دیگر درباره کلاس روز قبل از شرکت کنندگان سوالاتی پرسیدند.

گروه اول در این روز فعالیتی نداشته و بدون ورزش بر سر کلاس رفتند.

در آخر دکتر …. اعلام کرد در گروه اول ، تاثیر مثبت کمی در حافظه زنان و مردانی که قبل از کلاس ورزش کرده بودند رویت شد اما در گروه دوم که پس از کلاس درس ورزش کرده بودند، پیشرفت قابل توجهی در حافظه زنان مشاهده گردید. آن ها می توانستند جزئیات و چهره ها و نام افراد را نیز به خوبی به یاد بیاورند.

وی افزود برای بیان قطعی این موضوع که ورزش پس از کلاس درس حافظه زنان را تقویت می کند ، نیاز به بررسی و مطالعات بیشتری توسط محققان دارد. علم پزشکی روز به روز درحال پیشرفت است و تاثیرات ورزش در هر زمینه را نیز به افراد نشان می دهد که واقعا یک ساعت ورزش کردن در طول روز موجب افزایش سلامتی در افراد می گردد.

4.7/5 - (22 امتیاز)

بیشتر بخوانید  چگونه چربی شکم را بسوزانیم ؟

نظرات در مورد : آیا می دانستید ورزش صحیح باعث افزایش حافظه در زنان می شود؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *