آیا دستیار صوتی Google Assistant می تواند گوشی شما را قفل کند؟

آیا دستیار صوتی Google Assistant می تواند گوشی شما را قفل کند؟

اگر زیاد از دستیار صوتی گوگل استفاده می کنید حتماً این سؤال به ذهنتان خطور کرده است که آیا می توان با استفاده از این برنامه گوشی را قفل کرده و یا قفل آن را باز کرد؟ در این مطلب به بررسی چگونگی باز کردن قفل گوشی های اندروید با استفاده از این دستیار صوتی می پردازیم. با ما همراه باشید.

چگونه گوگل اسیستنت گوشی اندرویدی را فعال کنیم؟

آیا دستیار صوتی Google Assistant می تواند گوشی شما را قفل کند؟

پیش از هرچیز ابتدا باید دستیار صوتی گوگل بر روی گوشی شما فعال باشد تا بتوانید با استفاده از آن گوشی را قفل نموده و یا قفل آن را باز کنید. گوگل اسیستنت در گوشی های مدرن با اندروید 7 و بالاتر از ابتدا وجود دارد در نتیجه نیازی به دانلود و نصب دستی اپلیکیشن نیست. دادن دسترسی های لازم به این دستیار صوتی تنها کاری است که باید انجام دهید. در صورتی که از این موضوع اطمینان ندارید وارد اپلیکیشن گوگل شده و گزینه بیشتر (more) را بزنید. حال وارد بخش تنظیمات شده و گوگل اسیستنت را بزنید.

اگر گوشی اندروید مدرنی ندارید می توانید به راحتی با استفاده از بروزرسانی های خودکار به این دستیار صوتی دسترسی پیدا کنید. گوشی های اندرویدی با اندروید 5 و بالاتر قابلیت دانلود و نصب Google Assistant از طریق فروشگاه گوگل پلی را دارند. علاوه بر ورژن اندروید لازم است برخی موارد دیگر را نیز بررسی نمایید تا بتوانید از گوگل اسیستنت استفاده کنید. ممکن است گوشی اندرویدی شما با این دستیار صوتی سازگار باشد اما تا به حال اعلانی به منظور فعال کردن آن دریافت نکرده باشید. در چنین حالتی باید موارد زیر را چک کنید.

ابتدا باید زبانی را برای گوشی خود انتخاب کنید که دستیار صوتی گوگل از آن پشتیبانی می کند. در صورتی که مشکل برطرف نشد باید خدمات گوگل پلی را بروزرسانی کنید. علاوه بر ویژگی های ذکر شده گوشی هوشمند برای پشتیبانی و فعال کردن Google Assistant نیازمند برخی مشخصات سخت افزاری نیز هست. برخی از این مشخصات عبارتند از: حافظه داخلی حداقل 1 گیگابایت که گوشی های اندرویدی با اندروید 5 و بالاتر دارای این ویژگی هستند و همچنین نمایشگری با وضوح 720p.

آیا می توان قفل گوشی های اندرویدی را با استفاده از دستیار صوتی گوگل باز کرد؟

آیا دستیار صوتی Google Assistant می تواند گوشی شما را قفل کند؟

قبل از این کاربران می توانستند با استفاده از دستیار صوتی گوگل و صدای خود قفل گوشی اندرویدی خود را باز کنند اما متأسفانه این قابلیت اکنون در دسترس نیست. نسخه های قدیمی تر برای مدتی از این ویژگی پشتیبانی می کردند اما ورژن های جدیدتر اندروید این قابلیت را به طور کلی حذف نموده اند. امسال این ویژگی به طور کلی از تمامی گوشی های اندروید حذف شده است! در عوض در صورتی که گوشی قفل باشد کاربران می توانند از دستورات صوتی این دستیار گوگل استفاده کنند در نتیجه نیازی نیست برای دسترسی به این برنامه حتماً قفل گوشی خود را باز کنند. البته برای باز کردن قفل گوشی اندرویدی با استفاده از گوگل اسیستنت یک راهکار وجود دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

چگونه وقتی گوشی قفل است از دستیار صوتی گوگل استفاده کنیم؟

در نسخه های جدید اندروید همانطور که گفته شد نمی توان با استفاده از دستیار صوتی گوگل قفل گوشی را باز کرد اما می توان در هنگام قفل بودن گوشی بدون نیاز به باز کردن آن از این اپلیکیشن استفاده نمود. قبل از هرکاری برای انجام این کار باید مدل صوتی خاص خود را آموزش دهید. برای انجام این کار وارد برنامه گوگل شده به بخش دستیار صوتی گوگل بروید. سپس به قسمت تنظیمات رفته و وارد بخش Voice Match شوید. در این بخش می توانید علاوه بر آموزش مدل صوتی مربوط به صدای خود دسترسی به Google Assistant در حین قفل بودن دستگاه را نیز فعال نمایید.

بیشتر بخوانید  جلوگیری از ورود اسپم های Google+ به جیمیل

این امکان نیز وجود دارد که در هنگام قفل بودن گوشی، دستیار صوتی گوگل بتواند به برنامه های خصوصی تر مانند پیام رسان ها و ایمیل ها دسترسی داشته باشد. برای فعال کردن این مورد باید در تنظیمات گوگل اسیستنت گوشی خود وارد بخش Lock screen شوید همچنین به بخش Personalization رفته و Personal results را فعال نمایید. با فعال کردن این گزینه دستیار صوتی گوگل می تواند نتایج شخصی را در اختیار شما قرار دهد. با این کار به Google Assistant این اجازه را می دهید که به تقویمتان دسترسی داشته باشد، ایمیل ها و پیام های متنی را ارسال کند، مخاطبانتان را فرا بخواند و … . با این قابلیت شما در هنگام قفل بودن دستگاه فقط کافی است عبارت Hey Google را به زبان آورید تا گوشی بیدار شده و آماده ی شنیدن دستورات صوتی بعدی شما باشد.

چگونه گوشی اندرویدی خود را با استفاده از دستیار صوتی گوگل قفل کنیم؟

فرایند قفل کردن گوشی اندروید با استفاده از دستیار صوتی گوگل ساده تر است. البته برای این کار نیز باید اقداماتی انجام شود زیرا خود برنامه به صورت خودکار این قابلیت را ندارد. در این اپلیکیشن می توانید Routines یعنی زنجیره های دستور و دستورات شخصی سازی شده را ایجاد نمایید. با ایجاد نمودن این دستورات شما در واقع توانایی های این برنامه را افزایش خواهید داد. قابلیت قفل کردن گوشی نیز یکی از این قابلیت ها است. برنامه های مختلفی به منظور قفل کردن گوشی وجود دارند که کار اصلی آن ها همین است. کافی است یکی از این اپلیکیشن ها را با یک دستور شخصی سازی شده در گوگل جفت کنید. قبل از هرچیز باید یکی از این برنامه ها را دانلود و نصب نمایید و سپس دسترسی های لازم را به آن دهید. حال هر زمان که برنامه را باز کنید نمایشگر گوشی خاموش شده و دستگاه قفل می شود. برخی برنامه ها برای کار کردن به دسترسی سطح ادمین نیاز دارند بنابراین قبل از انجام چنین کاری باید ببینید که آیا این کار از نظر امنیت ارزشش را دارد یا نه!

اضافه نمودن دستور صوتی خاموش کردن نمایشگر

برای صوتی کردن این فرایند باید ترتیبی دهید که دستیار صوتی گوگل برنامه مورد نظر شما را باز کند. به منظور انجام این کار مانند مراحل قبلی باید وارد تنظیمات گوگل اسیستنت شده و گزینه Routines را انتخاب نمایید. حال دکمه New+ را زده و دستور شخصی سازی شده ی جدید خود را به آن اضافه کنید. وارد سرتیتر How to start شده و از بخش Add starter گزینه Voice command را انتخاب نمایید. سپس دستورات را طبق مراحل زیر انجام دهید:

  • “Lock my phone”
  • “Lock screen”
  • “Go to sleep”

هریک از عبارات ذکر شده یا عبارت هایی مشابه آن ها کار شما را راه می اندازند. لازم به ذکر است که تمامی این ها دستورات شخصی شما بوده و به طور خودکار در دستیار صوتی گوگل وجود ندارند. برای اضافه کردن نام اپلیکیشن قفل صفحه ی خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد زیرسرتیتر This routine will شوید.
  • از بخش Add action گزینه Try adding your own را انتخاب نمایید.
  • حال این عبارت را تایپ کنید: Open [*] app به جای ستاره باید نام اپلیکیشن قفل صفحه ی نصب شده بر روی گوشی خود را وارد نمایید.
  • باید نام کامل اپلیکیشن را در بخش مورد نظر تایپ کنید. در غیر این صورت صفحه جست و جوی گوگل برایتان باز می شود.
  • در آخر دستور را ذخیره نمایید.

حال در صورت به زبان آوردن دستور شخصی خود، Google Assistant گوشی شما را قفل خواهد نمود.

 

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیا دستیار صوتی Google Assistant می تواند گوشی شما را قفل کند؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *