آپدیت Firefox 85 بدون پشتیبانی از فلش

موزیلا اعلام کرده است که با انتشار Firefox 85 پشتیبانی از Flash را حذف خواهد کرد. این نسخه از Firefox قرار است در 26 ژانویه 2021 با ورود Nightly امروز و Beta در 14 دسامبر 2020 برای کاربران عرضه شود. یادآوری امروز در همین مورد است روزی که فایرفاکس 83 با بهبود عملکرد SpiderMonkey منتشر شد.

هیچ رازی نیست که Mozilla به دنبال حذف پشتیبانی Flash از مرورگر خود بوده است. سال گذشته ، ما گزارش دادیم که Firefox 69 به طور پیش فرض Flash را غیرفعال می کند و قبل از آن Firefox 47 افزونه را برای کلیک کلیک کنید تا فعال شود و Firefox 52 پشتیبانی از افزونه های غیر Flash NPAPI را حذف کند.

در حالی که 26 ژانویه 2021 تاریخ انتشار اولین نسخه Firefox بدون پشتیبانی از Flash است ، این افزونه در 12 ژانویه 2021 هنگامی که به پایان عمر خود می رسد دیگر کار نمی کند. Adobe Flash Player اولین بار 24 سال پیش در سال 1996 منتشر شد و از بازی ها و محتوای ویدئویی پشتیبانی می کرد تا اینکه HTML5 حدود یک دهه پیش ظاهر شد. از زمان معرفی HTML5 ، سازندگان بازی و فیلم های آنلاین از Flash فاصله گرفته اند. دو مزیت اصلی انتقال به HTML5 امنیت و عملکرد است زیرا همه نه نصب فلش خود را به روز نگه داشته اند و نه در سیستم عامل های دیگر مانند لینوکس عملکرد خوبی داشته است.

با تمام این تفاسیر فایرفاکس 85 می تواند ویژگی های قابل توجهی را در اختیار کاربران خود قرار دهد. همچنین عدم پشتیبانی از فلش مدتهاست که شرکت ها را برآن داشته تا طبق این مورد عمل کنند. شایان ذکر است که فایرفاکس بزودی این آپدیت را منتشر می کند و قابلیت های جذابی هم در این مورد به کار گرفته می شود.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  فایرفاکس موتور جستجوی یاهو را جایگزین گوگل کرد

نظرات در مورد : آپدیت Firefox 85 بدون پشتیبانی از فلش

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *