آيا كراس‌اوور محبوب زنان ، رنو کپچر است؟

رنو کپچر

مردم جهان از قدیم به خودروهای عظیم‌الجثه علاقه فراوانی داشتند. توجه بالا به این سبک از خودروها سبب شد تا شرکت‌های خودروسازی به سمت تولید هر چه بیشتر و متنوع‌تر آنها روی آورند. شاسی‌بلندهای جیپ و شورلت و هامر و تولید آن‌ها در دهه‌های متوالی گواه این امر است. در نتیجه کم‌کم پای بسیاری از شاسی‌بلندهای مدرن و پر زرق‌وبرق به خیابان‌های شهرها باز شد. تا آنکه طی دهه گذشته خودروسازان به سراغ طراحی و تولید شاسی‌بلندهای کوچک‌تری با نام کراس‌اوور رفتند. در میان خودروسازان اروپایی، فرانسوی‌ها با کمپانی‌های رنو و پژو در تولید این کلاس از خودرو پیشتازند. این خودروها با مصرف سوخت کمتر و داشتن بسیاری از قابلیت‌های خودروهای شاسی‌بلند جای خود را به سرعت در بازار تقاضا باز کردند و به پرفروش‌ترین کلاس خودرو بدل شدند. مهم‌ترین تفاوتی که میان این 2 مدل خودرو می‌توان بیان کرد، پلتفرم مورد استفاده در طراحی و تولید آنهاست. در شاسی‌بلندها از پلتفرم کامیونت استفاده می‌شود، چرا که هدف اصلی در تولید این خودروها قدرت زیاد و قابلیت آفرود در کنار فضای بزرگ است. اما کراس‌اوورها بر روی پلتفرم خودروهای سواری ساخته می‌شوند که این مورد با هدف تولید آنها که خودروهای کم‌مصرف و شهریست، مطابقت دارد.

 

رنو كپچر، اين كراس‌اوور محبوب

رنو کپچر یکی از این کراس‌اوورهای محبوب است که بر روی پلتفرم CMF-B ساخته شده است. این خودرو که در کلاس کراس‌اوورهای کامپکت قرار می‌گیرد، در تیم طراحی خود از زنان زیادی بهره برده است. نمود حضور زنان در طراحی کپچر را می‌توان در انحناها و فرم‌های نرم خطوط و بدنه خودرو دانست که باعث شده این خودرو تا حدود زیادی با سلیقه بانوان همخوانی داشته باشد و در میان این قشر پرطرفدار شود. رنو کپچر یکی از محبوب‌ترین کراس‌اوورهای اروپاست. تنها یک سال پس از عرضه، در سال 2013 ميلادي توانست پس از نیسان جوک و داچیا داستر، در جایگاه پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای کامپکت اروپا قرار بگیرد. این خودرو که با مصرف ترکیبی 9/5 لیتر یکی از کم‌مصرف‌ترین کراس‌اوورهاست، مجهز به یک موتور کم حجم و مدرن با حجم 1200 سی‌سی است. این پیشرانه کم حجم به سبب مجهز بودن به توربوشارژ بیشترین نیرو و گشتاور را تا دور موتور 1500 تولید می‌کند. قدرت این موتور 120 اسب بخار و گشتاور آن 190 نیوتن‌متر در دور 2000 است. در نتیجه این موتور کم حجم با این چاشنی توربوشارژ، کپچر را نه تنها کند و ضعیف نکرده، بلکه یکی از لذت‌های رانندگی با کپچر تند و تیز بودن آن است. رنو کپچر از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است اما از نظر امکانات رفاهی و کیفیت متریال می‌توان آن را در دسته متوسط‌های قابل قبول جای داد. فضای داخلی کابین و قسمت بار کاملاً مناسب است. همچنین این خودرو از لحاظ ایمنی در سطح بالایی قرار دارد و موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی از موسسه EuroNCAP شده است.

ارائه نسخه 2020 و تحولی اساسی در رنو کپچر!

در سال 2017 شرکت رنو نسخه فیس‌لیفت کپچر را هم عرضه کرد. این نسخه جدید از نظر طراحی داخلی و خارجی تغییرات اندکی نسبت به قبل داشت و در بخش تجهیزات و امکانات رفاهی نیز کمی بهبود یافته بود. اما با معرفی و انتشار تصاویر رنو کپچر 2020، با نسخه‌ای متحول شده، تکامل یافته و کاملاً جدید مواجه می‌شویم. این کپچر جدید بر پایه پلتفرم جدید CMF-B ساخته شده است. استفاده از این پلتفرم جدید این امکان را برای مهندسان فراهم کرد که تغییرات زیادی در نسخه جدید اعمال کنند. طول کپچر جدید 11 و فاصله بین 2 محور آن 2 سانتی‌متر بلندتر از نسخه قبلی است. این افزایش طول موجب شده است تا فضای پای سرنشینان عقب بازتر شده و حجم قسمت بار نیز افزایش یابد. این نسخه جدید علاوه بر اینکه وزن سبک‌تری دارد، سریع‌تر شده، مصرف سوخت آن کاهش یافته و خودروی مطمئن‌تری نیز برای مشتریان است.

جانشینی چراغ‌های C شکل LED (که در واقع به امضای شرکت رنو در طراحی محصولات جدیدش بدل شده) به جای چراغ‌های ساده در نسخه‌های پیشین، کپچر جدید را به خودرویی بسیار جذاب تبدیل کرده است. چراغ‌های عقب خودرو نیز جای خود را به چراغ‌های C شکل کشیده داده‌اند. در نمای کلی، از فرم تخم‌مرغی آن کاسته شده و خطوط و برجستگی‌های بدنه حالت تیزتری به خود گرفته‌اند، به علاوه امتداد 2 خط اریب شکسته در 2 طرف کاپوت جلو از کپچر 2020 یک خودرو با ظاهری تهاجمی ساخته است.

طراحی داخل کابین هم تغییرات مثبتی داشته است. اولین تغییراتی که به چشم می‌خورند، قرارگیری یک مانیتور عمودی در وسط داشبورد و تغییر شکل کنسول وسط جهت افزایش فضا و کاهش وزن خودروست. ترکیب رنگ داخل کابین نیز بسیار چشمگیر است. نسخه 2020 کپچر در 11 رنگ بدنه، 4 رنگ متفاوت سقف از بدنه و 3 ویژگی شخصی‌سازی عرضه می‌شود که در مجموع 90 ترکیب رنگ جدید برای آن به وجود می‌آورد.

کپچر 2020 با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود، 3 موتور بنزینی و 2 موتور دیزلی که متناسب با هر کدام، خودرو با گیربکس دستی یا اتوماتیک مجهز می‌شود. البته بر اساس اطلاعات ارائه شده، در آینده‌ای نزدیک این خودرو در نسخه پلاگین هیبرید که ترکیبی از یک موتور با حجم 1600 بنزینی و 2 موتور الکتریکی است، عرضه خواهد شد. قیمت جهانی رنو کپچر 2020 بین 21 تا 22 هزار دلار می‌باشد. به نظر می‌رسد اگر قصد خرید رنو کپچر را دارید، تا باز شدن پای این نسخه تکامل یافته به ایران، دست نگه دارید.

 

بازار پررونق نسخه‌های کارکرده

یکی از مزیت‌های رنو کپچر بازار خوب دست دوم آن به دلیل محبوبیت بالای آن است. بنابراین اگر به هر دلیلی قصد به فروش خودرو خود کردید با نگاهی به خرید و فروش رنو کپچر در دیوار و ديگر سايت‌هاي خريد و فروش خودرو و فضای پررونق آن، می‌توانید خودروی خود را مانند پول نقد در نظر بگیرید. اگر هم قصد خرید در این کلاس و محدوده قیمتی دارید، حتماً رنو کپچر را در کنار رقبای دیگر مانند نیسان جوک، پژو 2008 و سانگ یانگ تیوولی در لیست انتخاب‌هایتان قرار داده و به بررسی آن بپردازید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آيا كراس‌اوور محبوب زنان ، رنو کپچر است؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *