آموزش نصب وردپرس در دایرکت ادمین

بی شک باید وردپرس را بهترین بستر برای راه اندازی وب سایت و وبلاگ دانست که از سطح محبوبیت بالایی برخوردار است. در حال حاضر بیش از 30 درصد سایت‌های جهان این بستر را به کار می‌گیرند. یکی از اصلی‌ترین دلایل این محبوبیت بسیار، نصب و راه اندازی ساده وردپرس است. حتی استفاده این بستر تحت وب، آسان‌تر از نصب آن می‌باشد. اگر می‌خواهید خودتان وب سایت وردپرس را نصب کنید، ما در این مطلب قصد داریم شما را با نصب وردپرس در دایرکت ادمین آشنا سازیم.

مراحل:

  1. ایجاد دیتابیس در کنترل پنل DirectAdmin
  2. ورود به سیستم FTP برای وب سایتتان از طریق DirectAdmin
  3. دانلود کلاینت Filezilla FTP و جدیدترین نسخه وردپرس
  4. اتصال به سرورهای FTP و آپلود فایل‌های وردپرس
  5. اجرا وردپرس پس از نصب

اگر دامنه خود را به کنترل پنل دایرکت ادمین افزودید، تمام این مراحل تنها 10 دقیقه بیشتر طول نخواهد کشید.

نحوه ایجاد دیتابیس در دایرکت ادمین برای وردپرس

  • در مرحله نخست باید در دایرکت ادمین لاگین کرده و روی لینکMySQL Management موجود در صفحه اصلی دایرکت ادمین کلیک کنید. سپس باید روی گزینه Create new database کلیک کنید.
  • در این مرحله باید نام دیتابیس، نام کاربری دیتابیس و رمز عبور دیتابیس را وارد کنیم. شما می‌توانید به هر نام کاربری و دیتابیس توجه کنید. ابتدا یک رمز عبور ساخته و روی Create کلیک کنید.
  • سعی کنید پنجره اطلاعات ورود را نبندید و بهتر است اطلاعات موردنظر را در هر مکانی که می‌توانید سریع به اطلاعات دسترسی پیدا کنید، کپی نمایید و طی چند دقیقه به آن دسترسی پیدا خواهید کرد.

نحوه ایجاد لاگین FTP در دایرکت ادمین برای وردپرس

  • برای ایجاد یک لاگین جدید اف تی پی با کلیک روی گزینه FTP Management در پنل اصلی دایرکت ادمین موجب ایجاد آن خواهید شد.
  • در این قسمت باید نام کاربری اف تی پی خود را وارد کنید و یک پسوورد قوی هم ایجاد نمایید. البته این قابلیت را دارید که یک رمز عبور تصادفی یا سفارشی برای افزایش امنیت به وجود اورید.
  • باید نام کاربری و رمز عبور را در یک فایل متنی سفارشی کپی کرده یا آن را درج کنید. این احتمال وجود دارد که به آنها نیاز پیدا نمایید.

بنابراین نصب وردپرس در دایرکت ادمین امر دشواری نیست.

دانلود آخرین وب سایت های Filezilla و وردپرس

سعی کنید از نرم افزار Filezilla برای آپلود فایل‌های وردپرس خود در سرور هاستینگ استفاده کنید. شما می‌توانید آخرین نسخه Filezilla را از وب سایت رسمی آن دریافت کرده و به کار گیرید. این روش نحوه نصب وردپرس در دایرکت ادمین را سرعت خواهد بخشید.

بیشتر بخوانید  بد افزار جدید که به سایت های وردپرسی حمله می کند

برای دانلود آخرین نسخه وردپرس، به وب سایت رسمی این بستر به آدرس WordPress.org مراجعه کنید.

نحوه اتصال به سرور هاستینگ و آپلود فایل های وردپرس

گام نخست: اپ فایل زیلا را باز کرده و روی Site Manager کلیک کنید. سپس باید اطلاعات زیر را وارد نمایید:

  • هاست
  • نام کاربری
  • رمز عبور

روی گزینه کانکت کلیک کرده تا به سرور متصل شوید.

 

شما باید قادر به دیدن عمومی و یا public_html پوشه در سمت راست پنجره Filezilla باشید. انتقال پنجره Filezilla به یک طرف صفحه نمایش، و باز کردن پوشه دانلود در پنجره دیگر به سادگی ممکن است.

سپس باید به استخراج فایل‌های نصب وردپرس بپردازید و شما چند دقیقه برای آپلود فایل روی سرور بیشتر وقت نمی‌گذرانید. بنابراین قرار نیست ساعت‌ها منتظر بمانید و البته به سرعت اینترنت شما هم بستگی دارد.

ناگفته نماند شما باید WP-Admin/WP-Content و دیگر فایل ها و فولدرها را در دایرکتوری public_html داشته باشید. بنابراین شما نصب وردپرس در دایرکت ادمین را به خوبی دارید سپری می‌کنید.

نحوه نصب وردپرس

بی شک یکی از ساده‌ترین بخش راه اندازی وردپرس، نصب آن است. یعنی نصب وردپرس در دایرکت ادمین ساده محسوب می‌شود. ابتدا باید مرورگر اینترنت خود را باز کرده و عنوان دامنه را در آن وارد کنید. البته باید از همان مرورگری بهره گیرید که برای دایرکت ادمین استفاده کردید. نصب وردپرس به صورت خودکار آغاز خواهد شد. نخست زبان را انتخاب کرده و به Continue >> Lets go مراجعه کنید.

همچنین باید نام پایگاه داده، نام کاربری پایگاه داده و رمز عبور پایگاه داده را وارد کنید، سپس روی ارسال کلیک کرده، و نصب را انجام دهید. به همین سادگی شما نصب وردپرس در دایرکت ادمین را انجام دادید.

مراحل بعدی:

  • ابتدا نام سایت را وارد می‌کنید.
  • برای مدیریت وب سایت نام کاربری و پسوورد ایجاد کنید.
  • آدرس ایمیل را وارد کنید، زیرا ممکن است برای یادآوری رمز عبور یا ارسال پیام‌های مرتبط با وب سایت شما مورد استفاده قرار گیرد.
  • روی گزینه Install WordPress کلیک کنید.

در نهایت وردپرس نصب شده و می‌توان از آن استفاده کرد. البته این بدان معناست که نصب وردپرس در دایرکت ادمین صورت گرفته است.

نحوه دسترسی به پنل ادمین وردپرس

برای دسترسی به پنل مدیریت وردپرس کافی است /wp-admin را به پایان نام دامنه خود وارد کنید. نهایتا نصب وردپرس در دایرکت ادمین با موفقیت انجام گرفته و شما می‌توانید به سادگی وردپرس را به کار گیرید.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آموزش نصب وردپرس در دایرکت ادمین

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *