آموزش ضبط صفحه نمایش در ویندوز 10

آموزش ضبط صفحه نمایش در ویندوز 10

زمانی که بدانید چگونه  صفحه نمایش را در ویندوز 10 ضبط کنید مطمعنا برایتان مفید خواهد بود. گاهی اوقات شما به چیزی بیش از یک اسکرین شات نیاز دارید، و اینجاست که ویژگی مفید ضبط صفحه نمایش ویندوز 10 وارد می شود. شاید بخواهید یک آموزش ویدیویی صبط کنید. یا شاید بخواهید یک ارائه ویدیویی ضبط کنید، در هر صورت ایم کار بسیار آسان است.

ضبط از صفحه نمایش

قبلاً، ضبط کردن صفحه نمایش شما به تجهیزات گران قیمت یا یک برنامه شخص ثالث نیاز داشت، اما ویندوز 10 این قابلیت را مستقیماً در سیستم ایجاد کرد. به این ترتیب هر کسی می تواند در عرض چند دقیقه فیلم بگیرد و آنها را با هر کسی که دوست دارید به اشتراک بگذارد.

شما از ابزار Xbox Game Bar استفاده خواهید کرد و اگر گیمر نیستید نگران نباشید. در حالی که این ابزار می تواند کمی دشوار به نظر برسد، اما در واقع یک فرآیند بسیار ساده است همانطور که در زیر توضیح خواهیم داد.

یک نکته این است که نمی توانید از این ویژگی ها برای ضبط دسکتاپ ویندوز یا فایل اکسپلورر استفاده کنید.

فقط دستورالعمل‌های مشخص شده در این راهنما را دنبال کنید و در هنگام ضبط صفحه خود در ویندوز 10 مشکلی نخواهید داشت.

1.برنامه ای را که می خواهید ضبط کنید باز کنید

آموزش ضبط صفحه نمایش در ویندوز 10

هر برنامه ای را که می خواهید روی صفحه خود ضبط کنید باز کنید. شایان ذکر است که ابزار ضبط روی همه چیز کار نمی کند. برنامه‌هایی مانند مدیریت فایل یا دسکتاپ دستگاه شما اجازه ضبط را نمی‌دهند، اما اکثر برنامه‌های دیگر، از جمله بیشتر بازی‌های ویدیویی، اجازه ضبط را نمی‌دهند. به خاطر این آموزش، ما در حال ضبط ویدیویی از Google Chrome هستیم.

2.Windows + G را فشار دهید تا نوار بازی Xbox باز شود

آموزش ضبط صفحه نمایش در ویندوز 10

میانبر صفحه کلید Win + G است که فورا ابزار Xbox Game Bar را باز می کند. اگر ترجیح می دهید آن را تایپ کنید، منوی Start را باز کنید و “Xbox Game Bar” را تایپ کنید.

3.روی Record کلیک کنید

آموزش ضبط صفحه نمایش در ویندوز 10

دکمه ضبط را در سمت چپ بالای نوار بازی Xbox فشار دهید – این دکمه شبیه یک دایره سفید است. یا از میانبر صفحه کلید Windows + Alt + R استفاده کنید. این فرآیند ضبط را آغاز می کند. شایان ذکر است که صدا نیز ضبط می‌شود، بنابراین فیلم یا موسیقی را در پس زمینه در حال پخش قرار ندهید مگر اینکه نیاز باشد.

بیشتر بخوانید  روش ساخت فلش USB بوت برای نصب ویندوز 10(bootable Windows 10 USB)

4.تیک دکمه میکروفون را بردارید (اختیاری)

آموزش ضبط صفحه نمایش در ویندوز 10

اگر دستگاه شما یک میکروفون داخلی دارد یا به آن متصل است، می‌توانید صدای میکروفون را نیز ضبط کنید. این برای افزودن صدا به ضبط شما مفید است، برای ایجاد آموزش یا یک سخنرانی ویدیویی عالی است.

برای ضبط صدای میکروفون خود، فقط مطمئن شوید که علامت میکروفون را که در کنار دکمه ضبط و همچنین در نوار “capture status” قرار دارد که پس از شروع ضبط ظاهر می شود، بردارید.

صدای میکروفون به‌طور پیش‌فرض روی بی‌صدا است، بنابراین مطمئن شوید که فراموش نکنید در صورت لزوم آن را روشن کنید.

5.برای پایان ضبط روی Stop کلیک کنید

آموزش ضبط صفحه نمایش در ویندوز 10

هنگامی که همه چیز مورد نیاز خود را ضبط کردید، فقط دکمه توقف آبی را در نوار ” capture status ” بزنید و ضبط شما به پایان می رسد. دکمه توقف را نیز می توان در برگه ضبط نیز یافت.

اگر رابط کاربری ناپدید شد، کافی است Windows + G را فشار دهید تا نوار بازی ایکس باکس پشتیبان‌گیری شود.

6.ضبط خود را در File Manager پیدا کنید

آموزش ضبط صفحه نمایش در ویندوز 10

هنگامی که ضبط خود را انجام دادید، یافتن فایل ضبط شده بسیار ساده است. هر ضبطی که انجام می‌دهید بطور خودکار توسط ویندوز در فایلی با عنوان «Captures» ذخیره می‌شود که می‌توانید آن را در بخش فیلم‌ها در مدیریت فایلتان پیدا کنید. از اینجا می توانید نام فایل ها را تغییر دهید، آنها را به مکان دیگری منتقل کنید یا از طریق ایمیل یا سرویس هایی مانند DropBox برای شخصی ارسال کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آموزش ضبط صفحه نمایش در ویندوز 10

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *