آموزش روشن کردن حالت تاریک (Dark Mode) ویندوز 10

آموزش روشن کردن حالت تاریک (Dark Mode) ویندوز 10

دانستن نحوه روشن کردن حالت تاریک ویندوز 10 به طور خودکار باعث می‌شود که دیگرهر شب نیازی نباشد این ویژگی را به صورت دستی روشن کنید.

همانند سایر نرم‌افزارها و برنامه‌ها، تم تاریک ویندوز 10 روشی موثر برای جلوگیری از آسیب دیدن چشم هنگام استفاده از رایانه شخصی در شب ارائه می‌دهد. هنگامی که فعال می شود، عناصر سیستم مانند نوار وظیفه، منوها (از جمله منوی استارت) و برنامه های داخلی مانند File Explorer را تیره می کند، با این گزینه که آن را برای برنامه های شخص ثالث سازگار نیز اعمال کنید.

مشکل این است که روشن یا خاموش کردن حالت تاریک نیاز به جستجو در تنظیمات ویندوز 10 دارد، به همین دلیل است که اکثر مردم فقط یک تم روشن یا تیره را انتخاب می‌کنند و به آن پایبند هستند.

روشن کردن Dark Mode

می توانید با نصب یک برنامه رایگان به نام حالت تاریک خودکار ویندوز 10، کار را هم برای چشمان خود و هم به طور کلی آسان کنید. این حالت تاریک ویندوز 10 را به طور خودکار در زمان دلخواه شما از روز یا شب یا هنگام غروب خورشید برای مکان فعلی شما فعال می کند مثلا در کشور خودمان ساعت 9 شب فعال می شود. سپس کامپیوتر شما را در یک زمان برنامه ریزی شده یا هنگام طلوع خورشید به حالت روشن برمی گرداند.

در راهنمای زیر، نحوه پیکربندی حالت تاریک خودکار ویندوز 10 را توضیح می‌دهیم تا بتوانید تم تیره را در زمانی که مناسب شماست روشن و خاموش کنید. ما همچنین نحوه تغییر پس‌زمینه دسکتاپ را توضیح خواهیم داد.

نحوه روشن کردن خودکار حالت تاریک

1.از GitHub برای حالت تاریک خودکار ویندوز 10 دیدن کنید. برای دانلود برنامه روی پیوند “AutoDarkMode_v3_0_1_Setup.exe” کلیک کنید.

آموزش روشن کردن حالت تاریک (Dark Mode) ویندوز 10

پس از دانلود، فایل را باز کنید تا نصب شروع شود.

2.نصب حالت تاریک خودکار ویندوز 10 بسیار ساده است و تنها به 4.3 مگابایت فضای دیسک نیاز دارد.

آموزش روشن کردن حالت تاریک (Dark Mode) ویندوز 10

در پایان فرآیند راه اندازی، مطمئن شوید که کادر “Launch Auto Dark Mode” انتخاب شده است، سپس روی Finish کلیک کنید تا برنامه باز شود.

3.حالت تاریک خودکار ویندوز 10 با نمایش تنظیمات زمان باز می شود. اولین کاری که باید انجام دهید این است که کادر “Enable automatic theme switching” را انتخاب کنید تا برنامه بتواند کار کند.

بیشتر بخوانید  10 نکته ی مهم در رابطه با ویندوز 10

آموزش روشن کردن حالت تاریک (Dark Mode) ویندوز 10

4.در مرحله بعد، انتخاب کنید که آیا می‌خواهید «Set custom hours » را انتخاب کنید یا تم تاریک ویندوز 10 را به‌طور خودکار از غروب تا طلوع خورشید روشن کنید.

آموزش روشن کردن حالت تاریک (Dark Mode) ویندوز 10

5.اگر «From sunset to sunrise » را انتخاب کنید، از شما خواسته می‌شود مشخص کنید که چه زمانی می‌خواهید از تم روشن ویندوز 10 استفاده کنید و چه زمانی به تم تیره تغییر دهید.

آموزش روشن کردن حالت تاریک (Dark Mode) ویندوز 10

زمان های دلخواه خود را در کادرهای روشن و تاریک وارد کنید، سپس برای تایید روی Apply کلیک کنید.

اگر «از غروب آفتاب تا طلوع آفتاب» را انتخاب کنید، حالت تاریک خودکار ویندوز 10 به طور خودکار موقعیت مکانی شما و زمان‌های مربوط به غروب و طلوع خورشید را برای تغییر به حالت تاریک و از حالت تاریک شناسایی می‌کند.

می‌توانید با تایپ اعداد مختلف در کادرهای روشن و تاریک، این زمان‌ها را هر چند دقیقه که می‌خواهید Set کلیک کنید، اما این ضروری نیست. وقتی کارتان تمام شد روی تنظیم کلیک کنید.

6.روی Apps در منوی سمت چپ کلیک کنید تا انتخاب کنید که آیا تم تاریک ویندوز 10 روی عناصر سیستم، برنامه‌ها یا هر دو اعمال می‌شود.

آموزش روشن کردن حالت تاریک (Dark Mode) ویندوز 10

روی منوی کشویی Apps کلیک کنید و Adapt to system یا Always light یا Always dark را انتخاب کنید، سپس همین کار را برای System انجام دهید. دومی همچنین دارای گزینه ای برای اعمال رنگ برجسته در نوار وظیفه شما در حالت تاریک است، بنابراین می توانید به راحتی دکمه های جداگانه را تشخیص دهید.

گزینه‌های بیشتر به شما امکان می‌دهند تم تاریک ویندوز 10 را به‌طور خودکار روی مایکروسافت آفیس و  Edge اعمال کنید، اما فقط نسخه قدیمی (پیش از مرورگر Chromium).

7.سپس روی Wallpaper/Theme کلیک کنید. این به شما امکان می دهد بسته به اینکه در حالت تاریک یا روشن هستید، به طور خودکار بین والپیپرهای مختلف دسکتاپ جابجا شوید.

آموزش روشن کردن حالت تاریک (Dark Mode) ویندوز 10

« Configure Desktop Background » را انتخاب کنید و تصاویر را برای استفاده برای هر حالت انتخاب کنید، یا برای یکی از آنها « Use current background» را انتخاب کنید. برای تایید انتخاب های خود روی Save کلیک کنید.

همچنین می توانید بسته به زمان روز بین تم های مختلف ویندوز سوئیچ کنید، اما برای اکثر کاربران انتخاب بین حالت روشن یا تاریک احتمالا کافی است!

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آموزش روشن کردن حالت تاریک (Dark Mode) ویندوز 10

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *