آشنایی با نرم افزار حسابداری آنلاین

آشنایی با نرم افزار حسابداری آنلاین

شاید بهتر باشد پیش از پرداختن به مبحث نرم افزار حسابداری آنلاین ، نخست به معرفی حسابداری آنلاین بپردازیم تا بدین ترتیب زمینه درک بهتر این دسته از نرم افزار حسابداری آنلاین را برای شما عزیزان فراهم سازیم.

  • آشنایی با حسابداری آنلاین

حسابداری آنلاین که آن را تحت عناوین دیگری نظیر حسابداری اینترنتی و حسابداری ابری نیز می شناسند، روشی نوین است که با به کارگیری آن می توان از راه دور و با استفاده از اینترنت و نرم افزار به اطلاعات حسابداری یک مجموعه دسترسی داشته و اقدامات لازم در زمینه حسابداری مجموعه مذکور را صورت داد. جالب است بدانید که انجام این امور در فضای آنلاین یا به عبارت دیگر فضای ابری شرایطی را مهیا می کند که نیازی به نصب نرم افزار بر روی کامپیوتر وجود نداشته باشد. حال شاید این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که در صورت عدم نصب نرم افزار بر روی کامپیوتر خود چگونه می توان به انجام امور حسابداری پرداخت؟

گفتنی است که خود نرم افزار حسابداری آنلاین به صورت آنلاین و تحت وب اقدامات لازم در این زمینه را انجام می دهد. در حسابداری آنلاین با به کارگیری امکانات و ابزارهای کارفرما نظیر نرم افزار حسابداری آنلاین یک یا چند حسابدار به صورت یک تیم می توانند به مدیریت از راه دور امور مالی واحد اقتصادی مربوطه بپردازند.

همان گونه که می دانید، زمان زیادی از طراحی، تولید و عرضه نرم افزارهای حسابداری به بازار نمی گذرد. اما استقبال مصرف کنندگان از این دسته از نرم افزارهای کاربردی بسیار چشمگیر بوده و هست. این دسته از نرم افزارها زمینه منسجم تر شدن ارتباطات میان واحدها را فراهم ساخته و باعث ایجاد نظمی خاص در حساب ها و یکپارچگی بی نظیر در امور مالی شرکت می شوند.

آشنایی با نرم افزار حسابداری آنلاین

  • معرفی نرم افزار حسابداری آنلاین

امروزه استفاده از این نرم افزار  در کسب و کارهای مختلف رواج قابل توجهی پیدا کرده است، یک سیستم ساده و در عین حال بسیار پیشرفته است که در قالب یک وب سایت و به صورت تحت وب در اختیار حسابداران قرار می گیرد تا بدین ترتیب بتوانند با استفاده از آن و از راه دور اقدام به انجام امور مالی کسب و کار مورد نظر خود نمایند.

  • مزایا و معایب نرم افزار حسابداری آنلاین

اگر بخواهیم به طور واقع بینانه به موضوع بنگریم، باید قبول داشته باشیم که این دسته از نرم افزارها نیز همچون سایر نرم افزارهای موجود در بازار در عین برخورداری از مزایای متعدد و متنوع، دارای معایبی نیز هستند. در ادامه به معرفی و بررسی هر یک از مزایا و معایب این نرم افزار آنلاین خواهیم پرداخت.

  • مزایای نرم افزار حسابداری آنلاین
  • امکان دسترسی به اطلاعات مالی کسب و کار در هر زمان و هر مکان

اگر شما هم به آن دسته از مدیرانی تعلق دارید که ناچارا روزهایی از ماه را به سفرهای کاری اختصاص می دهید، بهترین گزینه برای شما و آن دسته از افرادی است که اوقات کمی را در دفتر کاری خود می گذرانند. این نرم افزار زمینه ای را فراهم می سازد ک شما در هر زمان و هر مکان و تنها از طریق دسترسی به اینترنت بتوانید به اطلاعات مالی کسب و کار خود دسترسی داشته و قادر به انجام امور حسابداری باشید.

  • امکان برقراری رابطه مفیدتر با حسابدار کسب و کار
بیشتر بخوانید  بهترین نرم افزار حسابداری کدام است؟

اگر مدیر یک مجموعه بوده و همواره نیازمند برقراری ارتباط با حسابدار خود هستید تا بدین ترتیب بتوانید اطلاعات مالی مورد نیاز را رد و بدل کنید، بهترین گزینه برای شما است. با استفاده از این نرم افزار آنلاین شما مطمئن می شوید که امور مالی کسب و کارتان به طور منظم انجام شده و آمارها به روزرسانی می شوند. تعامل با حسابدار مجموعه علی الخصوص در زمان انجام محاسبات مالیات سالانه بسیار حائز اهمیت و غیر قابل چشم پوشی می باشد. چرا که بی دقتی در انجام این محاسبات می توانند ضررهای مالی جبران ناپذیری را به کسب و کار تحمیل نماید. در چنین شرایطی این نرم افزار حسابداری به کمک شما خواهد آمد.

آشنایی با نرم افزار حسابداری آنلاین

  • حذف کاغذ بازی و رفع مشکل کمبود فضا

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که کسب و کارهای کوچک و بزرگ با آن رو به رو هستند، بایگانی نمودن پرونده های مالی به دلیل وجود اطلاعات مهم در آن ها می باشد. مشکل بزرگتر زمانی ظهور می یابد که نیاز باشد اطلاعاتی را از پرونده های بایگانی شده استخراج نمایید. این امر موجب کند شدن فرآیند حسابداری شده و دقت را تا حد زیادی کاهش می دهد. با به کارگیری نرم افزار حسابداری آنلاین می توانید پرونده ها را به همراه جزئی ترین اطلاعات موجود در آن ها به ابر اطلاعات منتقل نموده و در زمان نیاز با یک جستجوی ساده به اطلاعات موجود در آن ها دست پیدا کنید.

  • ایجاد یک اکو سیستم برای کسب و کار

به کارگیری این نرم افزار زمینه ای را فراهم می سازد که شما به عنوان مدیر یک کسب و کار اقدام به ساخت یک اکو سیستم برای کسب و کار خود نمایید. حال شاید این سوال ذهنتان را به خود مشغول کرده باشد که منظور از ساخت اکو سیستم چیست؟

لازم به ذکر است که ساخت اکو سیستم به معنای یکپارچه سازی سیستم مدیریت کسب و کار می باشد. بدین ترتیب با استفاده از این مورد می توانید به سیستم مدیریت متمرکز کلیه اجزای مجموعه وارد شوید.

  • رفع مشکلات نرم افزار بدون نیاز به نصب مجدد

یکی از مهم ترین مزیت های نرم افزار عدم نیاز به پرداخت هزینه های متفاوت استقرار و نصب پروژه می باشد. پیش تر شرکت ها در صورت بروز هرگونه خطا در سیستم ناچار به نصب مجدد نرم افزار مورد استفاده و پرداخت هزینه های قابل توجه در این زمینه می شدند. اما امروزه با ظهور حسابداری آنلاین ضمن دستیابی به امنیت شغلی می توان به مقابله با این موضوع پرداخت.

  • معایب نرم افزار حسابداری آنلاین

از جمله مهم ترین معایب این نرم افزار می توان به عدم پاسخگویی به نیازهای مشتریان در طولانی مدت، روند صعودی نگهداری داده های نرم افزار و عدم امنیت در داده های سیستمی اشاره نمود.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آشنایی با نرم افزار حسابداری آنلاین

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *