آشنایی با سیستم عامل اندروید وان

Android One نسخه خالصی از Android است که در چندین تلفن هوشمند از جمله مدل های نوکیا ، موتورولا و سری HTC U موجود است. این برنامه در سال 2014 با هدف ارائه دستگاه های ارزان قیمت اندرویدی به کشورهای در حال ظهور مانند هند آغاز شد ، اما از آن زمان به تلفن های میان رده موجود در سراسر جهان از جمله ایالات متحده گسترش یافته است. اکنون یک روش ارزان تر برای دستیابی به تجربه خالص اندروید از خرید یک گوشی هوشمند پرچمدار Google Pixel یا دستگاه برتر دیگر. Google لیست به روز شده ای از دستگاه های سازگار Android در وب سایت خود دارد.

 

مزایا

  • حداقل دو سال ارتقا سیستم عامل Android
  • به روزرسانی های منظم امنیتی
  • داخلی نرم افزار امنیتی Google Play Protect
  • مجموعه کامل Google Apps
  • درصورت وجود برای دستیار Google بهینه شده است
  • بدون bloatware

Google Play Protect برای بررسی بدافزار و سایر مشکلات به طور مرتب دستگاه های شما و برنامه های آن را اسکن می کند. این ویژگی همچنین ویژگی Find My Device را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد تلفن گمشده را ردیابی کنید ، از طریق یک مرورگر وب با آن تماس گرفته و در صورت لزوم اطلاعات آن را پاک کنید.

 

چگونه Android One در سایر نسخه های اندروید ذخیره می شود

علاوه بر Android One ، Android معمولی و Android Go Edition نیز وجود دارد. Android Plain قدیمی رایج ترین نسخه است و هر ساله با نام قنادی بعدی در حروف الفبا و مجموعه ای از ویژگی ها و ویژگی های جدید به روز می شود.

نکته منفی در مورد اندروید معمولی این است که ، مگر اینکه تلفن هوشمند Google Pixel یا مدل «خالص اندروید» Google داشته باشید ، باید بیشتر منتظر به روزرسانی نرم افزار بمانید ، زیرا در رحم شرکت سازنده و شرکت مخابراتی بی سیم خواهید بود.

اکثر سازندگان و شرکت های مخابراتی توافق کرده اند که به روزرسانی های امنیتی منظم را انجام دهند ، اما ممکن است در کلیپ همان به روزرسانی های Android One و Pixel نباشد. به روزرسانی های کند یکی از بزرگترین شکایات کاربران آندروید است و Android One یکی از راه های حل این نگرانی ها توسط شرکت است.

بیشتر بخوانید  هر آنچه باید درباره سیستم عامل اندروید وان بدانید

Android Go Edition برای تلفن های سطح پایین است ، حتی برای کسانی که فضای ذخیره سازی آنها 1 گیگابایت یا کمتر است. این برنامه به هدف اصلی Android One یعنی امکان دسترسی به تلفن های هوشمند اندرویدی ارزان و قابل اعتماد برای مشتریان در سراسر جهان ادامه می دهد. این یک نسخه سبک سیستم عامل است که دارای برنامه هایی است که حافظه کمتری را اشغال می کنند. همچنین برنامه های از پیش نصب شده Google در تلفن های Android Go کمتر است ، اگرچه هنوز هم با دستیار Google و برنامه صفحه کلید Gboard ارسال می شوند. Android Go همچنین شامل Google Play Protect است. تولیدکنندگانی از جمله آلکاتل ، نوکیا و ZTE تلفن های Android Go تولید می کنند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آشنایی با سیستم عامل اندروید وان

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *