آشنایی با تبلیغات اینترنتی یکتانت

آشنایی با تبلیغات اینترنتی

با گسترش اینترنت در دنیای امروز شاهد تغییرات زیادی در تمام جنبه‌ها ازجمله تبلیغات بوده‌ایم. دیگر تبلیغات سنتی پاسخگوی دوره‌ای نیست که بیشتر افراد آن با اینترنت و فضای مجازی سروکار دارند. وقتی نحوه‌ی خرید ما از حضوری به آنلاین تغییریافته پس بردن تبلیغات نیز به فضای آنلاین و اینترنتی اقدامی سازنده و اثربخش خواهد بود.

درواقع، با توجه به امتیازات خاصی که تبلیغات اینترنتی دارد، مثل شناسایی و هدف قرار دادن مخاطبان متناسب، بیشتر از همیشه ما را مجاب می‌کند که از آن استفاده کنیم.

اگرچه در دنیای امروز اینترنت دست شما را باز گذاشته که هر چه را می‌خواهید در فضای اینترنت تبلیغ کنید، اما بدانید که بدون آگاهی از این فضا و برنامه‌ریزی استراتژیک در جهت تحقق اهداف بازاریابی، نمی‌توانید از پتانسیل بالای تبلیغات اینترنتی نهایت استفاده را ببرید.

در این مقاله قصد داریم شما را با روش‌های تبلیغات اینترنتی آشنا کنیم تا در این راستا بتوانیم یاریگر شما باشیم.

 

تبلیغات اینترنتی چیست؟

تبلیغات اینترنتی یا آنلاین هنر استفاده از اینترنت به‌عنوان رسانه‌ای برای ارائه پیام‌های بازاریابی به مخاطبان مشخص و موردنظر است. این نوع تبلیغات برای جذب ترافیک وب‌سایت و نمایش برند بسیار کاربردی است؛ اما قبل از هر چیز تبلیغات اینترنتی به‌گونه‌ای طراحی شده است که مشتری هدف را متقاعد کند که اقدام خاصی مانند خرید، انجام دهد.

تبلیغات اینترنتی یکی از مؤثرترین روش‌ها برای مشاغل در هراندازه‌ای است تا بتوانند دسترسی خود را به مخاطبان افزایش دهند، مشتریان جدید پیدا کنند و از کانال‌های متنوعی جریان درآمد خود را ارتقا دهند.

ارائه تبلیغات به کاربران اینترنت از طریق وب‌سایت‌ها، ایمیل، نرم‌افزارهای پشتیبانی شده از تبلیغات، پیام‌های متنی و تلفن‌های همراه دارای اینترنت و بنرها صورت می‌گیرد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی

آشنایی با تبلیغات اینترنتی

  • تبلیغات متنی

در تبلیغات متنی، شما متنی را تهیه می‌کنید که دارای لینک است. اگر روی لینک فوق کلیک کنید، آن را به یک وب‌سایت یا صفحه فرود تبلیغ‌کننده می‌برد؛ مانند رپورتاژهای خبری که معمولاً در داخل متن پست‌های وبلاگ ظاهر می‌شوند.

  • تبلیغات صوتی

تبلیغات صوتی را در رسانه‌های شنیداری آنلاین مثل رادیوهای اینترنتی و پادکست‌ها می‌توان قرارداد. برای اجرای چنین تبلیغاتی نیز معمولاً باید مستقیماً با صاحب رسانه صوتی وارد مذاکره شوید چراکه هرکدام سیاست‌­های قیمت‌­گذاری و محتوایی خاص خود رادارند.

  • تبلیغات بنری

آگهی‌دهندگان تبلیغات بنری را به‌طور برجسته در اطراف سایت‌ها در صفحات اصلی یا داخلی یک سایت یا میان مطالب، نمایش می‌دهند. البته در برخی از اپلیکیشن‌ها نیز این بنرها را می‌بینید. این بنرها در اندازه و طرح‌های مختلف وجود دارند.

تبلیغات ریتارگتینگ

کاربران به‌ندرت تصمیم می‌گیرند که در وب‌سایتی که در حال بازدید آن هستند سریعا اقدام به خرید کنند. سفر مشتری می‌تواند طولانی و پیچیده باشد و در چندین دستگاه و وب‌سایت در مدت‌زمان طولانی انجام شود. به همین دلیل، بازاریابی مجدد یا تبلیغات ریتارگتینگ به یکی از مهم‌ترین ابزارها در جعبه‌ابزار بازاریابان دیجیتال تبدیل‌شده است. تبلیغات ریتارگتینگ به شما امکان ردیابی کاربرانی که از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند اما تبدیل به مشتری نشده یا اقدام به خرید نکرده‌اند را می‌دهد. شما می‌توانید تبلیغات تصویری یا متنی محصولات یا خدمات خود را به همان کاربران در هنگام بازدید از وب‌سایت‌های دیگر ارائه دهید تا به آن‌ها یادآوری شود. این نه‌تنها آگاهی از نام تجاری را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد، بلکه فرصت‌های بیشتری را برای کاربر فراهم می‌کند تا وب‌سایت شما را مجدداً ببیند و به مشتری تبدیل شود.

بازاریابان جدی امروزه از تبلیغات ریتارگتینگ به‌عنوان ابزاری حیاتی برای ارتباط با مشتریان و افزایش فروش و وفاداری مشتری استفاده می‌کنند.

 

 

آشنایی با تبلیغات ریتارگتینگ یکتانت

کسب‌وکارهای مختلف به‌مرورزمان با آگاهی به رفتار کاربران خود در وب‌سایتشان می‌توانند با داشتن استراتژی و برنامه‌ریزی برای هر مشتری در هر مرحله از فرایند خرید، مدل‌های جذاب و بی‌شماری را برای تبلیغات خود طراحی و پیاده‌سازی کنند. شما می‌توانید با ثبت‌نام در یکتانت تبلیغات ریتارگتینگ خود را شروع کنید. تبلیغات ریتارگتینگ یکتانت به شما کمک می‌کند هدفمندتر از همیشه تبلیغ کنید و با بازگرداندن کاربران به قیف فروش، دوباره آن‌ها را در پروسه‌ی خرید قرار دهید و به این شکل افزایش فروش بیشتری را تجربه کنید.

تبلیغات بومی یا همسان

تبلیغات همسان به‌صورت هماهنگ و هم‌شکل با محتوای سایت میزبان ظاهر می‌شوند و کمتر به شکل تبلیغ به نظر می‌رسند؛ اما درواقع این‌طور نیست و یک تبلیغی است که تبلیغ‌کننده آن را قرار داده است. این نوع تبلیغات برخلاف تبلیغات بنری، مزاحمتی برای کاربر ندارد و در صورت تمایل می‌تواند روی آن کلیک می‌کند.

 

  • لینک‌های همکاری درفروش (Affiliate Links)

لینک وابسته یک URL خاص است که دارای نام کاربری یا شناسه وابسته است. تبلیغ‌کنندگان از لینک‌های وابسته برای ثبت ترافیکی که یک کمپین تبلیغاتی به وب‌سایت تبلیغ‌کننده ارسال می‌کند، استفاده می‌کنند. این بخشی از برنامه همکاری درفروش است.

در تبلیغات همکاری درفروش، تبلیغ‌کننده افراد وابسته را جذب می‌کند تا کالا یا خدمات خود را به‌صورت آنلاین بفروشند.

در صورت ثبت‌نام در وب‌سایت ارائه‌دهنده، پیوند خاصی را برای سایت خود برای شما ارسال می‌کنند. سپس این پیوند را در وب‌سایت خود قرار می‌دهید. وقتی بازدیدکنندگان سایت شما روی تبلیغ کلیک می‌کنند، به سایت تبلیغ‌کننده می‌روند.

به‌عنوان یک شرکت وابسته، شما کمیسیون دریافت می‌کنید. کمیسیون شما ممکن است با توجه به تعداد مراجعات یا فروش باشد. به‌عبارت‌دیگر، تعداد افرادی را که جذب می‌کنید یا تعداد سفارش‌هایی که تبلیغ‌کننده از مراجع شما به دست می‌آورد.

· تبلیغات گوگل ادز

گوگل ادز یا تبلیغات به ازای هر کلیک (PPC) نوعی تبلیغات آنلاین است که در آن تبلیغ‌کنندگان برای کلمات کلیدی خاصی باهم رقابت می‌کنند و در این مناقصه هرکسی که رتبه بهتری ازنظر گوگل دریافت کند، تبلیغ آن در بالای صفحه نتایج جستجوی گوگل قرار می‌گیرد. فقط هر بار که کاربر بر روی تبلیغ کلیک کند، از تبلیغ‌کننده هزینه‌ای کسر می‌گردد. اگر هم شخصی تبلیغ را مشاهده کرده اما روی آن کلیک نکند، هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

 

 

· تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

این به معنی تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر، Pinterest برای B2C و LinkedIn برای B2B است. شرکت‌ها اخبار و تبلیغات خود را از طریق رسانه‌های اجتماعی به دو طریق به مخاطبان هدف می‌رسانند:

1) تبلیغات از طریق پست گذاری در پیج‌های پربازدید و اینفلوئنسر مارکتینگ که از قدرت و نفوذ افراد تاثیرگذار برای تبلیغات انجام می‌شود.

2) تبلیغات از طریق خود پلتفرم‌های مخصوص شبکه‌های اجتماعی که به‌صورت پولی است و به دلیل فیلترینگ می‌توانید توسط آژانس‌های تبلیغاتی می آن را انجام دهید. در این حالت، می‌توانید از قابلیت‌های رسانه‌های اجتماعی برای برند با نمایش پست‌های تبلیغاتی که بر اساس سن، جنسیت، فعالیت‌های موردعلاقه و سایر ویژگی‌های مشترک آن‌ها برای مخاطبان استفاده می‌شود، استفاده کنید.

· تبلیغات درون برنامه‌ای

تبلیغات درون برنامه‌ای به تبلیغاتی اطلاق می‌شود که در یک برنامه نرم‌افزاری ظاهر می‌شوند. آن‌ها ممکن است تبلیغات بومی، تبلیغات متنی، تبلیغات نمایش داده‌شده یا ترکیبی باشند.

این نوع تبلیغات در پنج سال گذشته محبوبیت بیشتری پیداکرده است. به‌عبارت‌دیگر، از زمان رشد تلفن‌های همراه، بازاریابان از تبلیغات درون برنامه‌ای استفاده کرده‌اند.

 

· تبلیغات ویدئویی

تبلیغات ویدئویی قبل از تماشای فیلم ویدیویی به‌صورت آنلاین ظاهر می‌شوند. در وب‌سایت‌هایی مانند YouTube و Vimeo، چنین تبلیغاتی رایج است.

درواقع تبلیغات ویدیویی درست مانند تبلیغات تلویزیونی سنتی است. بااین‌حال، تبلیغ‌کننده می‌تواند تأثیر تبلیغات ویدیویی را بهتر از تبلیغات تلویزیونی نظارت کند. به دلیل اینکه کاربر در حین تماشا تبلیغات ویدیویی می‌تواند روی آن کلیک کند و به صفحه فرود سایت مربوطه برود، تأثیر این تبلیغات از تبلیغات تلویزیونی بیشتر است.

· تبلیغات ایمیلی

تبلیغات ایمیلی باید بخشی جدایی‌ناپذیر از ارتباطات آنلاین شما باشد زیرا این یک راه مهم برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی است. شما می‌توانید از طریق ارسال ایمیل به‌صورت هدفمند به مخاطبان خود، آن‌ها را برای استفاده از محصولات و خدمات خود ترغیب کنید.

بنابراین، توجه و سرمایه‌گذاری به این نوع از تبلیغات اینترنتی باید در برنامه بازاریابی شما باشد.

سخن پایانی:

با گسترش روزافزون اینترنت، تبلیغات اینترنتی نیز به‌صورت تصاعدی رو به افزایش است. بااین‌حال میزان بازدهی تبلیغات اینترنتی به عواملی چون ویژگی‌های مخاطب هدف و انتخاب روش مناسب تبلیغات برای جامعه هدف شما بستگی دارد. امیدواریم با آنچه در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم بتوانید استراتژی‌های مؤثر برای بهترین استفاده از تبلیغات اینترنتی را طراحی کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آشنایی با تبلیغات اینترنتی یکتانت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *