آزادسازی تعرفه های اینترنت ثابت در آینده نزدیک

تعرفه های اینترنت ثابت

آزادسازی تعرفه های اینترنت ثابت | یکی از مسائلی که در ایران سبب شده است تا افراد تمایلی به خرید اینترنت ثابت نداشته باشند و از اینترنت های موبایل خود استفاده نمایند این است که تعرفه های اینترنت ثابت بسیار بالاست و در طول ماه باید هزینه های هنگفتی برای اشتراک اینترنت ثابت پرداخت نمایند. در این میان گویا دولت تصمیم گرفته است تا تعرفه ی اینترنت ثابت را آزاد نماید.

آزادسازی تعرفه های اینترنت ثابت

معاون وزیر ارتباطاتاعلام کرد که تا دو ماه آینده بر اساس درخواست اپراتورهای اینترنت، تعرفه ی آن ها اصلاح گردد و اینترنت نیز دارای تعرفه‌ ای آزاد گردد. جوشقانی تاکید نموده است که آن ها نیز خواهان آزاد نمودن تعرفه‌ ها هستند و مقررات این مسئله را آماده نموده و در دستور کار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گرفته است. ایشان از ترس بخش خصوصی برای این اقدامات جدید خبر داد و اذعان کرد که آن ها احساس می‌ کنند در صورتی که در آزادسازی نظارتی نباشد، شرکت‌ های بزرگ تر با تعرفه‌ های بسیار عجیب و غریب بازار را از آن خود خواهند کرد:

ولی باید گفت در بازاری که رقابت وجود داشته باشد، کاربران حق انتخاب دارند و می‌ تواند از قسمت های مختلف استفاده نمایند. اینگونه نیست که در آنجا اپراتور هر قیمتی دوست داشت ارائه نماید. با کنترل نمودن قیمت‌ ها آزادی عمل به اپراتور داده خواهد شد؛ بخصوص اپراتورهای ضعیف‌ تر که بتوانند تعرفه ی بهتری را برای کاربران ارائه دهند. به همین علت اصلاح تعرفه‌ ها در طول یک الی دو ماه آینده اتفاق خواهد افتاد.

تعرفه های اینترنت ثابت

ایشان به افزایش تعرفه ی صوت در اپراتورها هم اشاره نمود، بحثی که FCP ها اعتقاد دارند اپراتورها با مانور بر روی آن و سودآوری از آن توانسته‌ اند هزینه‌ های ارزان دیتا خود را جبران نمایند و این کار را یک کار نادرست در زمینه تجارت عنوان نمود.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  تبدیل گوشی اندرویدی به فلش درایو وایرلس

نظرات در مورد : آزادسازی تعرفه های اینترنت ثابت در آینده نزدیک

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *