آریا عظیمی نژاد کیست ؟ بیوگرافی کامل

آریا عظیمی نژاد کیست ؟ بیوگرافی کامل

آریا عظیمی نژاد کیست ؟ بیوگرافی کامل : اگر شما هم تا چندی پیش آریا عظیمی نژاد را نمی شناختید ولی این روزها با پخش مسابقه عصر جدید اسم وی را بارها شنیده اید چون یکی از داورهای این برنامه است البته ایشان در سابقه کاری خود فعالیت های مهمی را به ثبت رسانده است. آریا عظیمی نژاد یکی از آهنگسازان ایرانیست که شما در ادامه بیوگرافی وی را مطالعه می کنید. زوم تک را همراهی کنید….

بیوگرافی آریا عظیمی نژاد

وی یکی از آهنگسازان و خوانندگان کشورمان است که تا به حال بارها برای سریال ها و فیلمها فعالیت کرده است. این موسیقی دان در تاریخ 5 اردیبهشت ماه سال 1352 در تهران متولد شده است. در مقطع لیسانس رشته موسیقی از دانشگاه آزاد تهران فارغ التحصیل گردیده و به فعالیت موسیقی پرداخته است.

او در خانواده ی به دنیا امده است که سررشته ی در هنر داشته اند و توانسته است سه تار را نزد پدرش بیاموزد و در سن 16 سالگی (سال 1366)در کلاس های اساتید بزرگی چون محمود تاجبخش و جلال ذوالفنون حضور داشته باشد.

آریا عظیمی نژاد زمانی که بیست ساله بوده (سال 1372) وارد رشته موسیقی از دانشگاه ازاد شده است و پس از آن در سال دوم یعنی سال 1373 به ساخت موسیقی تئاتر روی آورده است و پس از گذشت مدت زمان اندکی وی توانسته است به عنوان نامزد بهترین موسیقی متن در جشنواره تئاتر بین المللی فجر شناخته شود.

بیوگرافی آریا عظیمی نژاد

آریا عظیمی نژاد و خانواده

او فرزند جمشید عظیمی نژاد است که خود برای مدت ها طولانی فعالیت های زیادی در حیطه کودکان و نوجوان ها داشته و معمولا در سال های قبل از انقلاب ایشان را با برنامه خانه عروسک ها که بسیار محبوب بود و از تلویزیون پخش میشد ،میشناختند.

نیما عظیمی نژاد نیز برادر آریا می باشد که صدابردار، نوازنده سه تار و آهنگ ساز است. نیما زمانی که هشت سال داشت زیر نظر پدر خود و برادرش سه تار را شروع کرد و همچنین در کلاس های اساتید بزرگی چون پشنگ کامکار، محمد رضا لطفی و… حضور داشت.

یکی از فعالیت های حرفه ی که ایشان انجام می دهد ساخت موسیقی برای خوانندگان معروف و سرشناس ایرانی می باشد. وی علاقه ی زیادی به موسیقی فولکلوریک ایرانی داشته است و همین مورد سبب شده تا مجموعه ی از موسیقی های را در قسمت های مختلف ایران گردآوری کند و در ساخت موسیقی فیلم از آن ها تاثیر بگیرد.

ورود آریا عظیمی نژاد به تلویزیون و سینما

اولین حضور وی به صورت حرفه ی به تلویزیون در سال 1377 با ساخت سریال پزشکان بوده است که به کارگردانی مسعود کرامتی انجام شد و پس از آن با فیلم عروس خوش قدم به دنیا سینما وارد شد.

ورود آریا عظیمی نژاد به تلویزیون و سینما

از جمله معروف ترین کارهای که وی در آن ها حضور داشته است و حتی می توان گفت مواردی که سبب به شهرت رسیدن و معروفیت وی گردیده است میتوانیم به فیلم میم مثل مادر و موسیقی سریال او یک فرشته بود و البته پایتخت اشاره کنیم و همچنین تجربه های مثل دودکش و اثرهای متعدد دیگر همه و همه باعث شده است که آریا عظیمی نژاد بخوبی دیده شود و برای خود در کارنامه ی کاریش تجربه های زیادی را به ثبت برساند.

علاوه بر این وی توانست در بیرون از کشور خود نیز به موفقیت های دست پیدا کند، مثلا در سال 83 در جشنواره موسیقی بریتانیا در رشته فولکلور بین المللی با تکنولوژی سه تار مقام دوم را به خود اختصاص بدهد و البته همین مورد سبب شد تا ایشان بتواند با خانم جاسلین پوک آهنگساز و پیانو نواز مشهور در چند پروژه همکاری داشته باشد.

بیشتر بخوانید  آموزش ثبت نام در برنامه عصر جدید احسان علیخانی

زمانی که آریا 6 ساله بوده در کنار پدر خود و خواهرش به ایفای نقش پرداخته است و در برنامه خانه عروسک ها ، شخصیت های عروسکی نظیر بدجنس، نابغه،روشن سر و… نیز حضور داشته است. این برنامه که ویژه کودکان و نوجوان ها بود به کارگردانی و تهیه کنندگی زنده یاد جمشید عظیمی نژاد پخش میشد که در سال های 58 و 59 بر روی آنتن می رفته که به یکباره پخش سری دوم آن قطع گردید.

آریا عظیمی نژاد در تلویزیون و سینما

همسر و فرزند آریا عظیمی نژاد

سال هاست که آریا عظیمی نژاد ازدواج کرده و هم اکنون یک فرزند پسر داشته است که در ادامه تصویری از این پدر و پسر را مشاهده می کنید.

وی در گفت گوهای که داشته است اینگونه می گوید که همیشه موسیقی ساده مورد پسندش بوده است و دوست داشته موسیقی سادگی خود را حفظ کند و پیچیدگی های زیادتر از حد موسیقی را اصلا پسند نمیکند.

چندی پیش خبری مبنی بر اینکه ایشان بر اثر ناراحتی قلبی در بیمارستان بستری بود به گوش رسید و موجب ناراحتی بسیاری از طرفداران وی گردید و برادر ایشان اصلی ترین دلیل این اتفاق را گرفتگی رگ قلب بیان کرد.

همسر و فرزند آریا عظیمی نژاد

اهداف و آرزوهایش

ایشان می گوید که یکی از اصلی ترین اهداف و آرزوهایش این است که در هر کاری که حضور داشته است بتواند به کامل تر شدن خود کمک کند و این بزرگ ترین آرزویش به شمار می رود و اینگونه معتقد است که تکاملش میتواند در شکل های مختلفی صورت بگیرد. او میگوید ممکن است کار کردن با یک ارکستر یا در یک استودیو پیشرفته همگی در تکامل او موثر باشند.

یکی از کارهای ایشان که طی چند وقت اخیر سبب پررنگ تر شدن معروفیت وی گردد حضور در مسابقه عصر جدید به عنوان داور می باشد. به جز ایشان افراد دیگری مثل سرکار خانم رویا نونهالی، آقای امین حیایی و سید بشیر حسینی نیز در گروه داوران قرار داشته است.

سریال ها

وی در سریال های زیر فعالیت داشته است:

  • پزشکان
  • زنگ آخر
  • کاکتوس های بی شخصیت
  • این راهش نیست
  • کمین
  • خانه ما
  • روزهای اعتراض
  • نیمکت
  • او یک فرشته بود
  • مروارید
  • آخر گناه
  • و…

داور برنامه عصر جدید

یکی از برنامه های تلویزیونی می باشد که از شبکه سه سینما در روزهای شنبه و یکشنبه پس از خبر ساعت 22 پخش می گردد و در آن هر کسی که استعدادی داشته است حضور پیدا می کنند. هدف اصلی این برنامه استعدادیابی افرادی است که به هر دلیلی موفق نشده اند که استعداد خودشان را شکوفا کنند و این مهارت در آن ها پنهان شده است.

داور برنامه عصر جدید

عصر جدید به تهیه کنندگی و مجری احسان علیخانی می باشد که جز یکی از محبوب ترین مجریانی است که در ماه مبارک رمضان با برنامه ماه عسل مهمان های خانه ها می شود.

بیشتر بخونید :

آموزش ثبت نام در برنامه عصر جدید احسان علیخانی

5/5 - (2 امتیاز)

نظرات در مورد : آریا عظیمی نژاد کیست ؟ بیوگرافی کامل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *