آخرین پیشرفت‌های هوآوی در زمینه نرم‌افزاری ؛ از نقشه و موتور جستجو تا دستیار صوتی

هوآوی در زمینه نرم‌افزاری

هوآوی روز پنج‌شنبه هفته گذشته اقدام به معرفی جدیدترین پرچمدار خود یعنی هواوی Mate 40 کرد که قدرتمندترین پردازنده حال حاضر گوشی هوشمند یعنی «کرین 9000» (Kirin 9000) را در خود جای داده است. در کنار آن آخرین دستاوردهای نرم افزاری هوآوی نیز به نمایش گذاشته شد که سرویس نقشه جدید Petal Maps و نسخه ارتقا یافته موتور جستجوی Petal Search مهم‌ترین آن‌ها هستند.

موتور جستجوی Petal Search

اکنون می‌توان گفت Petal Search یک موتور جستجوی پیشرفته با کارکردهای مشابه سرویس گوگل است. Petal Search در بیش از 170 کشور و منطقه در دسترس است و با پشتیبانی از بیش از ۵۰ زبان مختلف، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به سرعت، اطلاعات و سرویس‌های مورد نیاز خود را پیدا کنند.
موتور جستجوی Petal Search هوآوی قادر به جستجو میان بیش از 20 دسته‌بندی مختلف شامل اپلیکیشن‌ها، اخبار، ویدئو، تصاویر، فروش آنلاین، پروازها و کسب‌وکارهای محلی است. همچنین Petal Search قابلیت‌های متنوعی چون نمایش وضعیت آب و هوا، تبدیل نرخ ارز و… را در اختیار کاربر می‌گذارد. این آپدیت ویژه از نظر بصری نیز تغییرات زیادی داشته و اکنون نتایج بسیار کاربردی‌تر نمایش داده می‌شوند.

موتور جستجوی Petal Search از فناوری هوش مصنوعی گوشی‌های هوآوی نیز بهره می‌گیرد و به کاربر این امکان را می‌دهد تا با گرفتن عکس یا آپلود کردن تصاویر، سوژه مورد نظر خود را جستجو کند. این سرویس قادر به تشخیص مواردی چون افراد، حیوانات و بناهاست و به زودی قابلیت‌های بیشتری چون امکان تشخیص گیاهان هم به آن اضافه می‌شود. برای نمونه به‌زودی می‌توان از یک غذا مانند بشقاب سبزیجات عکس گرفت تا Petal Search اطلاعاتی چون دستورالعمل آماده‌سازی آن را نمایش دهد.
سرویس جستجو Petal Search به قابلیت جستجوی صوتی نیز مجهز شده که از زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، عربی و… پشتیبانی می‌کند.

هوآوی در زمینه نرم‌افزاری

سرویس نقشه Petal Maps
سرویس نقشه و مسیریابی هوآوی Petal Maps نام دارد که دارای قابلیت‌هایی چون نمایش بسیار کاربردی نقشه، جستجوی مکان‌ها، پیدا کردن بهترین مسیر و لیست کردن مکان‌های محبوب کاربر است. این سرویس در بیش از 140 کشور دنیا ارائه می‌شود و از زبان‌های مختلفی چون انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، ایتالیایی و چینی برای پخش اعلان‌های صوتی پشتیبانی می‌کند.

Petal Maps از نمایش اطلاعات ترافیکی دقیق نیز در برخی شهرهای بزرگ پشتیبانی می‌کند تا کاربران بتوانند با سهولت بیشتری سفر کنند. این سرویس هوآوی با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته‌ای چون Super GNSS و الگوریتم‌های تشخیص تصویر، دقت بالایی دارد و به کاربران این امکان را می‌دهد تا در سریع‌ترین زمان و از آسان‌ترین مسیر ممکن، به مقصد برسند.
سرویس نقشه Petal Maps از قابلیت Gesture Control (فرمان‌های حرکتی از راه دور) در گوشی‌های سری HUAWEI Mate 40 پشتیبانی می‌کند و رانندگان می‌توانند به آسانی از طریق حالت Air Press و بدون لمس صفحه نمایش، بین حالت نقشه و ناوبری سوییچ کنند. این سرویس با داشتن قابلیت‌های تعامل هوشمندانه، استفاده از نقشه و مسیریابی را هنگام رانندگی آسان‌ می‌کند و ایمنی سفر را نیز افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید  مشخصات فنی گوشی هواوی Y9s

امنیت بالاتر با EMUI 11
هوآوی با رابط کاربری جدید EMUI 11 امنیت گوشی‌های خود را به سطح جدیدی رسانده است. حالا کاربر می‌تواند در زمان به اشتراک‌گذاری عکس‌ها، اطلاعاتی چون موقعیت مکانی، زمان و مشخصات دوربین را پاک کند. همچنین کاربران هوآوی کنترل کاملی بر دسترسی اپلیکیشن‌ها دارند و می‌توانند تعیین کنند که چه زمانی اپلیکیشن‌ها به مواردی چون میکروفن، دوربین و موقعیت مکانی دسترسی داشته باشند. در مواقعی که اپلیکیشن‌ها به میکروفن، دوربین یا موقعیت مکانی دسترسی پیدا می‌کنند، یک آیکون کوچک به خوبی کاربر را از این واقعه مطلع می‌کند.

خواندن آسان‌تر ایمیل ها در EMUI 11
یکی از قابلیت جدید EMUI 11، امکان نمایش محتوای ایمیل‌ها به شیوه تازه‌ای است تا کاربر به آسانی به اطلاعات مهم موجود در آن پی ببرد. برای این کار EMUI 11 محتوای ایمیل‌ها را به صورت کارت نمایش می‌دهد و کاربر می‌تواند با انتخاب حالت Conversation، با سهولت بیشتری به مدیریت ایمیل‌های خود بپردازد. در این شیوه ای‌میل‌های رد و بدل شده دیگر به صورت مجزا نمایش داده نمی‌شوند و درست مانند پیام‌رسان‌ها تمام ای‌میل‌های هر کدام از مخاطبان به صورت پشت هم و با اولویت دلخواه نمایش داده می‌شوند.

دستیار صوتی Huawei Celia
با اعلام هوآوی در رویداد اخیر، دستیار صوتی قدرتمند Huawei Celia که مبتنی بر هوش مصنوعی عمل می‌کند، هم‌اکنون از پنج زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی پشتیبانی می‌کند که شامل ۱۵ کشور می‌شود.

هوآوی در تلاش است تا در آینده نزدیک، پشتیبانی از زبان‌های دیگر را نیز به دستیار صوتی Celia اضافه کند.
این موارد تنها بخشی از پیشرفت‌های نرم‌افزاری و رابط کاربری هوآوی بود و با توجه به سرمایه‌گذاری عظیم این شرکت بر پروژه‌های نرم‌افزاری و محتوایی، باید منتظر اخبار بیشتری در این زمینه باشیم. هم‌اکنون تعداد توسعه‌دهندگان نرم‌افزار شاغل در اکوسیستم هواوی به مرز 2 میلیون نفر رسیده است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آخرین پیشرفت‌های هوآوی در زمینه نرم‌افزاری ؛ از نقشه و موتور جستجو تا دستیار صوتی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *