مشخصات USB4 اعلام شد

مشخصات USB4

گروه سازنده ی USB اعلام نموده است که نسخه ی جدیدی از مشخصات USB4 را ارائه خواهد کرد. استاندارد جدید این کمپانی بر اساس پروتکل Thunderbolt اینتل و پشتیبانی از طیف گسترده ای از ویژگی ها، از جمله نرخ انتقال داده تا 40 گیگابیت در ثانیه، رابط صفحه نمایش و انتقال قدرت می باشد. جزئیات اصلی USB4 دقیق در اواسط سال 2019 منتشر خواهد شد. مشخصات USB4 بر اساس پروتکل Thunderbolt است که کمپانی اینتل به گروه توسعه دهنده ی USB ها کمک کرده است. رابط کاربری جدید این USB از اتصالات USB Type-C استفاده خواهد کرد و سازگاری برگشتی را با رابط های USB 2.0، USB 3.2 و Thunderbolt 3 حفظ خواهد کرد. حداکثر سرعت انتقال داده ها توسط رابط USB4 جدید پشتیبانی از 40 گیگابیت در ثانیه با استفاده از کابل های 40 گیگابیتی در ثانیه است. همچنین، USB4 از پروتکل های صفحه نمایش مختلف و انتقال قدرت پشتیبانی می کند.

مشخصات USB4

استاندارد USB4 در اواسط سال 2019 به طور رسمی تصویب خواهد شد. در حال حاضر بیش از 50 شرکت در مراحل نهایی توسعه پیش نویس مشخصات USB4 فعالانه شرکت می کنند. بر اساس آنچه که ما در مورد مشخصات USB4 در این بخش می دانیم، استانداردهای جدید از پروتکل Thunderbolt در نسخه ی جدید USB استفاده خواهد شد ولی دقیقا Thunderbolt 3 نمی شود، زیرا قابلیت آن به احتمال متفاوت تر خواهد بود.

مشخصات USB4

سهم پروتکل Thunderbolt 3 در گروه Promoter یو اس بی ها، TB3 را به طور عمده برای پلتفرم های PC به ارمغان می آورد و کمپانی های مختلف را قادر می سازد تا از محصولات و تولیدات خود پشتیبانی به عمل آورند. هم اکنون، پردازنده های Ice Lake کمپانی اینتل نخستین پردازنده های اینتل هستند که Thunderbolt 3 بومی را پشتیبانی می نمایند.

جیسون زیلر، مدیر کل، بخش ارتباطات مشتری در کمپانی اینتل، گفت: “انتشار مشخصات پروتکل Thunderbolt نقطه عطف قابل توجهی برای ایجاد پورت های ساده و همه کاره امروزی است که برای تمامی افراد قابل دسترس است. در همکاری با گروه Promoter USB، ما در حال باز کردن درب های جدید نوآوری در طیف گسترده ای از دستگاه ها و افزایش سازگاری به منظور ارائه تجربیات بهتر به مصرف کنندگان هستیم.”

 

بیشتر بخوانید

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: anandtech

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مشخصات USB4 اعلام شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *